Wirusowe infekcje serca ad

Nowsze techniki molekularne do identyfikacji wirusowej choroby serca nie są szczegółowo przedstawione, jak również wyniki niektórych z dużych, wieloośrodkowych badań nad wirusową chorobą serca i leczeniem; niektóre nowe metody leczenia, w tym stosowanie hiperimmunizacyjnej globuliny do określonych wirusów lub leczenie za pomocą dożylnych globulin immunologicznych; nowe techniki stosowane w medycynie nuklearnej do wykrywania uszkodzenia miocytów lub autonomicznych komórek serca; lub wyniki badań nad uwalnianiem przez wirusy czynników krążących i depresyjnych mięśnia sercowego oraz cytokin. Ta książka, choć wielokrotnie przemyślana, a zatem napisana w wielu stylach, jest łatwa do zrozumienia. Niemniej jednak lepsza edycja może poprawić przejrzystość i płynność. Na przykład tabele przeglądające wirusy, o których wiadomo, że wpływają na serce, pojawiają się wielokrotnie w rozdziałach 1, 2, 3, 4 i 6. Kryteria histologiczne rozpoznania zapalenia mięśnia sercowego są również powtarzane w kilku rozdziałach, podobnie jak dyskusje na temat roli określonych wirusów. (takie jak cytomegalowirus) i opisy idei mechanistycznych (takich jak autoimmunizacja). Znaczenie i znaczenie niektórych danych histologicznych i klinicznych są wątpliwe. Niektóre liczby mogłyby być jeszcze bardziej pomocne, gdyby były większe.
Książka ta powinna być przydatna kardiologom, a także specjalistom chorób zakaźnych i wirusologii. Jest mało prawdopodobne, aby lekarze byli wykorzystywani jako przewodnik po opiece lub prognozie u pacjentów z wirusową chorobą serca. Jednak klinicyści będą prawdopodobnie w stanie go użyć, aby lepiej zrozumieć przyczyny i mechanizmy uszkodzenia mięśnia sercowego z powodu wirusów. W przypadku pracowników w terenie wirusowe infekcje serca powinny oświetlać przyszłe kierunki badań poprzez pośrednią lub bezpośrednią identyfikację luk w naszej wiedzy. Obszary nieuwzględnione w szczegółach niekoniecznie muszą być traktowane jako braki w książce. Raczej luki te odnoszą się w dużej mierze do tego, co pozostaje nieznane w tej dziedzinie. Ta książka jest jedną z najlepszych prac opublikowanych na ten temat.
Steven E. Lipshultz, MD
Szpital Dziecięcy w Bostonie, MA 02115

[hasła pokrewne: jadłospis matki karmiącej piersią pdf, mezenchyma, ginekolog warszawa nfz ]