Reumatologia nastolatków

Reumatologia dziecięca ma jakość, która odróżnia ją od innych podspecjalności pediatrycznych. Pod pewnymi względami jakość ta jest określona przez ograniczoną liczbę certyfikowanych lekarzy zajmujących się opieką nad coraz większą liczbą dzieci cierpiących na choroby autoimmunologiczne, dysfunkcję mięśniowo-szkieletową i trudne do interpretacji dane laboratoryjne. Ponieważ badania diagnostyczne, interwencje medyczne, a nawet natura samej młodzieży stały się bardziej złożone, ważne jest, aby przyznać, że dorastanie to nie tylko wiek, ale etap. Połowa ludności na świecie ma mniej niż 25 lat, a sama choroba układu mięśniowo-szkieletowego stanowi więcej niż jedną piątą przypadków przewlekłej choroby u młodzieży amerykańskiej. Na podstawie tych informacji łatwo zrozumieć, w jaki sposób ciężar opieki może spaść na dostawców, którzy nie mają specjalistycznej wiedzy na temat medycyny wieku dojrzewania, reumatologii dziecięcej lub bardziej skomplikowanej i złożonej areny, w której łączą się te dyscypliny. Adolescent Reumatologia obejmuje cały świat, z antologią materiału mającą na celu promowanie zrozumienia tej wyjątkowej specjalności dla każdego, kto zapewnia opiekę nad nastolatkami z powszechnymi zaburzeniami, takimi jak konwencjonalny ból kolana lub bardziej skomplikowane choroby wielosystemowe. Książka wyjaśnia, że nie tylko dziecko nie jest małym dorosłym, ale dorastający to nie tylko duże dziecko. Reumatologowi dorosłemu, który korzysta z tej książki, najlepiej służy przegląd rozdziałów poświęconych problemom charakterystycznym dla pacjentów w wieku młodzieńczym: technika wywiadu, znaczenie rozwojowe obrazu własnego, zachowania podejmujące ryzyko oraz medyczne konsekwencje braku zgodności w porównaniu z osiągnięciem wzajemnego stosunku zrozumienie, które promuje przestrzeganie leczenia. Są to pacjenci z większą podatnością psychodynamiczną niż dorośli – pacjenci, którzy podlegają warunkom, które jeszcze bardziej opóźniają ich cele niezależności i samostanowienia.
Chociaż subspecjalista w wieku młodzieńczym może być zsynchronizowany z wewnętrznym programowaniem mózgu 15-letniego lekarza, pediatra nie może tego zrobić. Książka daje pediatrom narzędzia, których potrzebują, aby rozpoznać i rozróżnić dany zespół objawów. Rozdziały dotyczące konkretnej choroby reumatologicznej będą również interesujące dla pediatrów ze względu na uwarunkowania związane z warunkami najbardziej rozpowszechnionymi na tym etapie rozwoju, jak również z psychospołecznymi konsekwencjami tych stanów. Praktycy medycyny wieku dojrzewania docenią włączenie do dyskusji o przewlekłych zespołach bólowych, mechanicznie wywołanej chorobie mięśniowo-szkieletowej i bólu pleców oprócz standardowych nosicieli tekstów pediatrycznych – toczeń rumieniowaty układowy i młodzieńcze przewlekłe zapalenie stawów.
Pediatryczni reumatolodzy, tacy jak ja, skorzystają z przeglądów procesów medycznych, które krzyżują się i łączą choroby reumatyczne, ale również będą się kiwać twierdząco podczas lektury dyskusji o tym, jak włączyć zalecane metody poprawy jakości i dorastania dorastającej opieki zdrowotnej. Zostałem nagrodzony konkretnymi strategiami, jak zarządzać rodzicami tych skomplikowanych pacjentów i jak pomagać nowo powstającym dorosłym w ich nowym medycznym i psychospołecznym świecie – to jest moja walka tak samo jak ich.
Wszyscy członkowie zespołu opieki zdrowotnej, którzy wspierają młodych ludzi z chorobami reumatycznymi – w tym terapeuci fizyczni i zajęciowi, specjaliści pielęgniarscy, ortopedzi, psychologowie, pracownicy socjalni, a nawet sami dorośli pacjenci i ich rodziny – znajdą wartość w co najmniej części, jeśli nie wszystkie, materiał przedstawiony przez panel ekspertów autorów Polecam najpierw przeczytać ostatni rozdział. Tytuł Młodzi ludzie mają ostatnie słowo składa się z serii winiet napisanych przez nastolatków z chorobą reumatyczną. Jak pisze jedna z 16-letniej dziewczynki w wierszu: Mów do nas, abyśmy wiedzieli, że się troszczysz / Nie o nas tak, jakby nas nie było . Jest to bardzo mocna wiadomość.
Herbert Lazarus, MD
New York University School of Medicine, Nowy Jork, NY 10016
herbert. nyu.edu
Powołanie się na artykuł (1)