Randomizowane badanie chirurgii artroskopowej w chorobie zwyrodnieniowej stawu kolanowego cd

Chirurg ortopeda ocenił przedziały stawowe przyśrodkowe, boczne i rzepkowo-udowe, klasyfikował zmiany stawowe zgodnie z klasyfikacją Outerbridge, 30 nawadniał przedział z co najmniej litrem soli fizjologicznej i wykonał jeden lub więcej z następujących zabiegów: synowektomia; opracowanie; lub wycięcie zwyrodnieniowych łez łąkotek, fragmentów chrząstki stawowej lub klap chondralnych i osteofitów, które zapobiegły pełnemu wypukłości. Nie przeprowadzono ścierania ani mikrozłamań defektów chrzęstnych. Zoptymalizowana terapia fizykalna i medyczna została rozpoczęta w ciągu 7 dni po zabiegu chirurgicznym i odbyła się identyczny program w obu grupach. Fizjoterapia była prowadzona przez godzinę raz w tygodniu przez 12 kolejnych tygodni. Interwencja została ustandaryzowana i oparta na przeglądzie literatury oraz formalnym badaniu uniwersyteckich fizjoterapeutów.31 Informacje na temat programu ćwiczeń w domu, który podkreślał zakres ruchów i ćwiczenia wzmacniające, zostały dostarczone wszystkim pacjentom. Zindywidualizowane ćwiczenia były zalecane na podstawie zaawansowania choroby zwyrodnieniowej stawów, wieku pacjenta i specyficznych potrzeb pacjenta. Podano także instrukcję dotyczącą codziennego życia, chodzenia, korzystania ze schodów oraz metod leczenia z użyciem chłodu i ciepła. Pacjentów poproszono o wykonanie ćwiczeń dwa razy dziennie i raz w dniu zaplanowanej sesji fizykoterapeutycznej. Po zakończeniu 12 tygodni nadzorowanej aktywności, kontynuowali oni bez nadzoru program ćwiczeń w domu na czas trwania badania. Pacjenci otrzymali dodatkowe wykształcenie od uczestnictwa w warsztatach lokalnego Towarzystwa Stawów, z dostarczonej im kopii Pomocniczego poradnika 32, a także z kasety edukacyjnej.
Po przeprowadzeniu randomizacji, pacjenci ocenili swoje plany leczenia medycznego u chirurga ortopedą, a plany zostały zoptymalizowane zgodnie z algorytmem opartym na dowodach opartym na opublikowanych wytycznych2, zalecających stopniowe stosowanie paracetamolu i niesteroidowych leków przeciwzapalnych oraz śródstawowe wstrzyknięcie kwasu hialuronowego. Kwas hialuronowy i doustna glukozamina zostały zaoferowane pacjentom.
Pacjenci byli widziani w klinice 3, 6, 12, 18 i 24 miesiące po rozpoczęciu leczenia. Podczas każdej wizyty pacjenci byli oceniani przez pielęgniarkę, która nie była świadoma przydzielonego leczenia. Aby zachować oślepienie, każdy pacjent nosił neoprenowy rękaw na kolanie, aby pielęgniarka nie mogła zidentyfikować blizn chirurgicznych. Wyniki na kwestionariuszach WOMAC, MACTAR, SF-36 i ASES oraz wynikach standardowych gier hazardowych uzyskano przy każdej wizycie. Podczas każdej wizyty sprawdzano leczenie, a opcje leczenia modyfikowano zgodnie z algorytmem. Prowadzono rejestry stosowanych terapii medycznych.
Mierniki rezultatu
Pierwszorzędowym wynikiem był wynik WOMAC po 2 latach od rozpoczęcia leczenia. WOMAC jest zatwierdzonym, samodzielnie podawanym instrumentem zaprojektowanym specjalnie do oceny choroby zwyrodnieniowej stawu kolanowego i biodrowego. WOMAC ma podskale na ból, sztywność i funkcje fizyczne. Całkowita liczba punktów może wynosić od 0 do 2400; wyższe wyniki wskazują na zwiększony ból, zwiększoną sztywność i obniżoną funkcję fizyczną.23 Pacjenci z umiarkowanym do ciężkiego zapaleniem kości i stawów kolana typowo mają wynik około 1000,24,33 A 20% poprawę (zazwyczaj spadek o około 200 punktów) w całkowity wynik WOMAC został uznany za istotny klinicznie.34-36 Analizowaliśmy również trzy podskale WOMAC osobno
[hasła pokrewne: ekstrakcja zęba zalecenia, wirus bostoński objawy, szpital biała podlaska oddziały ]

Powiązane tematy z artykułem: ekstrakcja zęba zalecenia szpital biała podlaska oddziały wirus bostoński objawy