Randomizowane badanie chirurgii artroskopowej w chorobie zwyrodnieniowej stawu kolanowego ad

Badacze, którzy oceniali wyniki, nie byli świadomi zadań terapeutycznych. Protokół został zatwierdzony przez instytucyjną komisję odwoławczą Uniwersytetu Zachodniego Ontario. Wszyscy pacjenci wyrazili pisemną, świadomą zgodę. Kwalifikujący się pacjenci byli w wieku 18 lat lub starsi z idiopatycznym lub wtórnym zapaleniem kości i stawów kolana16, 17 z ciężkością stopnia 2, 3 lub 4, zgodnie z definicją zmodyfikowanej klasyfikacji Kellgren-Lawrence. 18-20 Pacjenci byli wykluczani, jeśli mieli duże łzy łąkotkowe ( łzy łyżki ), wykryte w badaniu klinicznym21, 22 lub, w nielicznych przypadkach, za pomocą rezonansu magnetycznego. Inne kryteria wykluczenia to zapalne lub pozastałowe zapalenie stawów, wcześniejsze artroskopowe leczenie choroby zwyrodnieniowej stawu kolanowego, ponad 5 stopni deformacji lub deformacji koślawości, wcześniejszy poważny uraz kolana, choroba zwyrodnieniowa stawów 4 stopnia Kellgren-Lawrence w dwóch przedziałach (przyśrodkowe lub boczne przedziały stawu biodrowego kości piszczelowej lub kompartment rzepkowo-udowy) u osób w wieku powyżej 60 lat, wstrzyknięcie kortykosteroidu dostawowego w ciągu ostatnich 3 miesięcy, poważny deficyt neurologiczny, poważna choroba medyczna (oczekiwana długość życia krótsza niż 2 lata lub wysokie ryzyko śródoperacyjne) i ciąża. Wykluczono również pacjentów, którzy nie byli w stanie wyrazić świadomej zgody lub którzy byli mało prawdopodobni w kontynuowaniu działań następczych.
Podstawowe badania
Pacjenci, którzy zostali skierowani do jednego z siedmiu chirurgów ortopedów, zostali oceniani pod kątem kwalifikowalności. Koordynator badania i jeden z dwóch chirurgów niezależnie przejrzeli diagnozę choroby zwyrodnieniowej stawów. Spory dotyczące kwalifikowalności, stopnia niedopasowania (tj. Stopnia deformacji lub deformacji koślawości) oraz stopnia Kellgren-Lawrence zostały rozwiązane w drodze konsensusu. Podstawowe wyniki na uniwersytetach Western Ontario i McMaster University Wskaźnik choroby zwyrodnieniowej stawów (WOMAC), 23,24 Krótki podsumowanie składu fizycznego Form 36 (SF-36), 25 Kwestionariusz niepełnosprawności pacjentów z premedytacją McMaster-Toronto w zakresie artretyzmu (MACTAR), 26,27 i przyjęto Skalę Samo-Skuteczności Stawów (ASES) 28 i wyniki użyteczności standardowej gamble29. Chirurg ortopeda przeprowadził szczegółowe badanie kolana i udokumentował zakres ruchu, obecność wysięku oraz wyniki badań łąkoci i stabilności.
Badanie leczenia
Pacjenci zostali losowo przydzieleni, korzystając z wygenerowanego komputerowo harmonogramu, aby otrzymać zoptymalizowaną terapię fizyczną i medyczną samodzielnie (grupa kontrolna) lub otrzymać zarówno zoptymalizowaną terapię fizyczną i medyczną, jak i leczenie artroskopowe. Randomizacja została podzielona na straty według chirurga i ciężkości choroby (zdefiniowanej zgodnie z oceną Kellgrena-Lawrence a). Aby zminimalizować ryzyko związane z przewidywaniem przypisania leczenia kolejnemu kwalifikującemu się pacjentowi, przeprowadzono randomizację w permutowanych blokach o dwóch lub czterech z losową zmiennością liczby blokującej. Zarówno w przypadku pacjentów przydzielonych do operacji, jak i osób wyznaczonych do kontrolowania leczenia, datę rozpoczęcia leczenia określono jako następną dostępną datę operacji.
Leczenie artroskopowe wykonano w ciągu 6 tygodni po randomizacji z pacjentem w znieczuleniu ogólnym oraz przy użyciu opaski uciskowej i uchwytu na udo
[przypisy: Kabiny Sanitarne, łóżko piętrowe z biurkiem, Części samochodowe od najlepszych producentów ]

Powiązane tematy z artykułem: Części samochodowe od najlepszych producentów Kabiny Sanitarne łóżko piętrowe z biurkiem