Randomizowana próba stentu a chirurgia bezobjawowego zwężenia tętnicy szyjnej ad

Większość procedur rewaskularyzacji tętnic szyjnych w Stanach Zjednoczonych to endarterektomie tętnic szyjnych wykonywane w celu leczenia bezobjawowej choroby miażdżycowej. Rewaskularyzację wykonuje się również za pomocą stentów z urządzeniami do wychwytywania i usuwania zatorów ( urządzenia chroniące przed zatorem ) .33,4 W badaniu endoskopowym od angioplastyki tętnic szyjnych przeciw stentowaniu (CREST) nie stwierdzono istotnej różnicy między endarterektomią tętnicy szyjnej a stentowaniem z użyciem zatoru. ochrona w leczeniu stwardnienia tętnic szyjnych w odniesieniu do złożonego punktu końcowego udaru, zgonu lub zawału mięśnia sercowego. 5 CREST obejmował zarówno pacjentów objawowych, jak i bezobjawowych, i nie był dostatecznie zasilony, aby rozróżnić, czy endarterektomia tętnicy szyjnej i stentowanie z użyciem zatoru ochrona była równoważna ze względu na status objawowy. Głównym celem bezobjawowej próby tętnic szyjnych (ACT) było porównanie wyników endarterektomii tętnicy szyjnej ze stentowaniem z ochroną zatorową u pacjentów z bezobjawowym ciężkim zwężeniem tętnic szyjnych, którzy byli w standardowym ryzyku powikłań chirurgicznych. Metody
Projekt badania
ACT I był prospektywnym, wieloośrodkowym badaniem obejmującym bezobjawowych pacjentów z ciężkim zwężeniem rozwidlenia tętnic szyjnych, spowodowanych chorobą miażdżycową, którzy byli w standardowym ryzyku powikłań chirurgicznych. Zakwalifikowani pacjenci zostali losowo przydzieleni w stosunku 3: 1, aby poddać się stentowaniu z ochroną zatorową (grupa stentująca) lub endarterektomią tętnicy szyjnej (grupa endarterektomii). Badanie zostało sfinansowane przez Abbott Vascular, zbadane przez Food and Drug Administration i zatwierdzone przez instytucyjną komisję egzaminacyjną na każdym stanowisku badawczym; wszyscy pacjenci wyrazili pisemną świadomą zgodę. Niezależny komitet ds. Wydarzeń klinicznych z Harvard Clinical Research Institute uznał wszystkie najważniejsze zdarzenia końcowe, a niezależna rada monitorująca dane i bezpieczeństwo z Harvard Clinical Research Institute dokonała przeglądu gromadzących się danych.
Pacjenci byli rekrutowani w praktyce klinicznej i kierowani do ewentualnej rewaskularyzacji znanego lub podejrzewanego zwężenia tętnicy szyjnej; następnie poddano je badaniom przesiewowym pod kątem kwalifikowalności na podstawie ustaleń z ultrasonografii duplex, angiografii kontrastowej lub obu metod. Przed włączeniem do badania neurolog lub neurochirurg potwierdził stan bezobjawowy u każdego pacjenta (zdefiniowany jako wolny, w półkuli ipsilateralnej, od udaru, przejściowego ataku niedokrwiennego i amaurozy fugax przez 180 dni przed rejestracją). Przeprowadzono ocenę neurologiczną, a dane zebrano przed i w dniu po zabiegu; po 1, 6 i 12 miesiącach; i co roku do 5 lat po zabiegu. W przypadku tych ocen nie można było ukryć zadań w grupie badanej, ponieważ większość pacjentów przydzielonych losowo do endarterektomii miało nacięcie szyi.
Każde miejsce kliniczne miało zespół badawczy, który składał się z jednego lub więcej z następujących specjalistów: interwencjonisty, chirurga i niezależnego neurologa lub neurochirurga. Randomizacja została przeprowadzona przy użyciu systemu opartego na sieci Web. Strony rejestracyjne zostały poddane audytowi w związku z nadmiernymi zdarzeniami niepożądanymi; audytorzy nie zdawali sobie sprawy z przydziałów leczenia poszczególnym pacjentom
[więcej w: kurs psychoterapii, psychoterapeuta Wrocław, psychoterapeuta warszawa ]

Powiązane tematy z artykułem: kurs psychoterapii psychoterapeuta warszawa psychoterapeuta Wrocław