Chemioterapia raka piersi HER2

Monoklonalne przeciwciało przeciwko czynnikowi wzrostu śródbłonka naczyń, wykazało kliniczną skuteczność u pacjentów z przerzutowym rakiem piersi z receptorem 2 ludzkiego naskórkowego czynnika wzrostu (HER2). Oceniliśmy skuteczność, mierzoną zgodnie z tempem pełnej odpowiedzi patologicznej (brak choroby inwazyjnej i śródprzewodnikowej w piersi i pachowych węzłach chłonnych) oraz bezpieczeństwem dodania bewacizumabu do chemioterapii neoadiuwantowej u pacjentów z wczesnym stadium raka piersi. Metody
Losowo przydzielono 1948 pacjentów z medianą wielkości guza 40 mm w badaniu palpacyjnym w celu otrzymania neoadjuwantowej epirubicyny i cyklofosfamidu, a następnie docetakselu, z jednoczesnym lub bez jednoczesnego podawania bewacyzumabu. Pacjenci z nieleczonym, pozbawionym receptorów HER2-ujemnym rakiem sutka byli kwalifikowani, jeśli mieli duże guzy, chorobę z niedoborem receptora hormonalnego lub chorobę hormonozależną z wyczuwalnymi węzłami lub pozytywne wyniki na biopsji węzła wartowniczego i brak zwiększonego ryzyka sercowo-naczyniowego lub krwawienia.
Wyniki
Ogółem wskaźniki całkowitej odpowiedzi patologicznej wynosiły 14,9% dla epirubicyny i cyklofosfamidu, a następnie dla docetakselu i 18,4% dla epirubicyny i cyklofosfamidu, a następnie dla docetakselu i bewacizumabu (iloraz szans z dodatkiem bewacizumabu, 1,29, 95% przedziału ufności, 1,02 do 1,65; = 0,04); odpowiadające wskaźniki patologicznej odpowiedzi całkowitej wynosiły 27,9% i 39,3% wśród 663 pacjentów z potrójnie negatywnymi nowotworami (p = 0,003) oraz 7,8% i 7,7% wśród 1262 pacjentów z guzami hormonozależnymi (p = 1,00). Chirurgia oszczędzająca pierś była możliwa u 66,6% pacjentów w obu grupach. Dodatek bewacizumabu w porównaniu z samym leczeniem neoadiuwantowym wiązał się z częstszym występowaniem działań toksycznych stopnia 3. lub 4. (neutropenia z gorączką, zapalenie błon śluzowych, zespół dłoniowo-podeszwowy, zakażenie i nadciśnienie), ale z podobną częstością powikłań pooperacyjnych .
Wnioski
Dodanie bewacizumabu do chemioterapii neoadiuwantowej znacząco zwiększyło wskaźnik całkowitej odpowiedzi patologicznej u pacjentów z wczesnym stadium raka piersi z niedoborem HER2. Skuteczność była ograniczona głównie do pacjentów z potrójnie ujemnymi nowotworami, u których patologiczna całkowita odpowiedź jest uważana za wiarygodny czynnik prognostyczny długotrwałego wyniku. (Finansowane przez Sanofi-Aventis i Roche, Niemcy, numer ClinicalTrials.gov, NCT00567554.)
Wprowadzenie
Skuteczność chemioterapii neoadjuwantowej, mierzona stopniem całkowitej odpowiedzi patologicznej (brak choroby inwazyjnej i śródprzewodnikowej w piersiach i pachowych węzłach chłonnych), różni się w zależności od podtypu raka piersi.1 W przypadku antracyklin, taksanów i leków skierowanych przeciw receptorowi 2 ludzkiego naskórkowego czynnika wzrostu (HER2) (jeśli wskazano), około 30 do 40% wszystkich raków sutka, które są HER2-dodatnie lub potrójnie ujemne (negatywny dla receptora estrogenu, negatywny dla receptora progesteronowego, i brak nadekspresji HER2) są całkowicie eliminowane lokalnie w czasie operacji.2-6 Długoterminowe badania kontrolne wykazały stałą zależność między patologiczną pełną odpowiedzią a niskim odsetkiem nawrotów i śmierci u pacjentów z tymi dwoma podtypami piersi rak.4,7,8
Badanie fazy 3 GeparQuinto rozpoczęto w celu zbadania podejść do leczenia specyficznego dla podtypu u pacjentów z pierwotnym rakiem piersi bez HER2 (grupa 1), pierwotnym rakiem piersi z ujemnym mianem HER2, który nie wykazywał odpowiedzi na cztery cykle chemioterapii neoadjuwantowej, co potwierdzono za pomocą ultrasonografii (grupa 2) lub pierwotny rak piersi HER2 (grupa 3) (patrz rysunek w Dodatku dodatkowym, dostępny wraz z pełnym tekstem tego artykułu)
[więcej w: dipirydamol, choroba bostońska u dorosłych, kosmetyki ajurwedyjskie ]