Chemioterapia raka piersi HER2 AD 3

Badanie zostało zaprojektowane, a protokół został napisany przez pierwszego autora i członków podkomisji grupy niemieckiej Breast Group i grupy badawczej Arbeitsgemeinschaft Gynäkologische Onkologie-Breast i był analizowany przez sponsorów, Sanofi-Aventis i Roche, Niemcy. Sponsorzy nie mieli dostępu do danych z badań, które zostały zebrane w siedzibie niemieckiej Grupy Breast. Dane zostały przeanalizowane przez członka Niemieckiej Grupy Breasterskiej, a pierwszy szkic manuskryptu został napisany przez pierwszego autora; zarówno ręczyć za poprawność danych i wierności badania do protokołu. Decyzję o przesłaniu manuskryptu do publikacji podjęli wszyscy autorzy. Do napisania manuskryptu nie włączyły się osoby inne niż wymienione na liście autorów. Protokół został przejrzany przez odpowiedzialny komitet etyczny w każdej uczestniczącej witrynie. Prowadzenie procesu było nadzorowane przez niezależny komitet monitorujący dane i bezpieczeństwo.
Pacjenci
Do badania włączono kobiety, u których wcześniej nie leczono, jednostronnie lub obustronnie pierwotnie inwazyjnego raka piersi, jeśli wyraziły pisemną świadomą zgodę. Rozpoznanie raka piersi musiało zostać potwierdzone histologicznie za pomocą biopsji rdzenia. Status HER2 guza musiał być ujemny zgodnie z HercepTest (Dako) (wynik 0 lub 1+, w możliwym zakresie od 0 do 3+, z wyższymi wartościami wskazującymi zwiększoną nadekspresję) lub hybrydyzacją in situ (wynik 2+ na HercepTest i bez amplifikacji genu), jak ocenił miejscowy patolog. Zmiany guza wymagały wielkości 2 cm lub więcej w badaniu palpacyjnym lub cm lub więcej w maksymalnej średnicy podczas badania ultrasonograficznego i musiały być mierzalne w dwóch wymiarach, najlepiej za pomocą ultrasonografii. W przypadku choroby zapalnej, kliniczny zasięg zapalenia był uważany za zmianę mierzalną.
Pacjenci byli uprawnieni do leczenia, jeśli mieli jakąkolwiek fazę choroby, która została uznana za odpowiednią do chemioterapii adiuwantowej (np. Stadium kliniczne guza T4 lub T3, guzy z niedoborem receptora hormonalnego lub guzy z receptorem hormonalnym z klinicznym stadium N + choroby [w przypadek nowotworów T2 w stadium klinicznym] lub choroba z dodatnim wskaźnikiem wartowniczym (w przypadku guzów klinicznych stopnia T1)). Dalszymi istotnymi kryteriami kwalifikowalności były: normalna czynność serca (frakcja wyrzutowa lewej komory ? 55%), brak dowodów na dalszą chorobę lub znana lub podejrzewana choroba serca, brak wcześniejszego zdarzenia zakrzepowo-zatorowego, nieznana skaza krwotoczna lub koagulopatia, brak choroby o klinicznie znaczącym wpływie na funkcjonowanie przewodu pokarmowego, brak poważnej operacji w ciągu ostatnich 28 dni lub przewidywanie potrzeby poważnego zabiegu chirurgicznego podczas leczenia badanego i brak równoczesnego leczenia innymi lekami przeciwnowotworowymi lub badanymi.
Leczenie
Wszyscy pacjenci mieli otrzymać epirubicynę (w dawce 90 mg na metr kwadratowy powierzchni ciała) oraz cyklofosfamid (w dawce 600 mg na metr kwadratowy), oba podawane w 1. dniu, co 3 tygodnie przez cztery cykle, a następnie cztery cykle docetakselu w dawce 100 mg na metr kwadratowy w dniu 1, co 3 tygodnie
[patrz też: psycholog warszawa, poradnia psychologiczna, Psycholog Wrocław ]

Powiązane tematy z artykułem: poradnia psychologiczna Psycholog Warszawa Psycholog Wrocław